Marketingadvies:

Merk DNA Workshop: voor bedrijven die vooruit willen


De Merk DNA Methode is een strategische tool die speciaal ontworpen is voor Entrepreneurial gerichte bedrijven.

Concreet gesteld is de Merk DNA Methode gericht op bedrijven met de volgende kenmerken:

>>U bent een sterke en solide organisatie

met performante processen, talentvolle medewerkers, unieke producten, financiële resultaten waar u niet ontevreden over bent.


  • Maar hoe zit het met u merkbekendheid en uw reputatie in de markt?
  • Weten uw klanten wel dat u sinds geruime tijd ook innovatieve oplossingen biedt?
  • Het is frustrerend om te moeten vastellen dat de markt niet (voldoende) weet waar u nu voor staat en wat precies uw specialisatie is.
  • Het is tijd om beter en duidelijker naar buiten te komen.
    Maar hoe pakt u dat aan? En hoe krijgt u iedereen mee binnen uw bedrijf?

Met een Merk DNA analyse en een uitgewerkt communicatieplan helpen we u om uw merk stap voor stap op te bouwen en uw medewerkers (terug) fier te maken op hun bedrijf.

>>U bent een "doe-bedrijf" waar de hardwerkende bedrijfsleider(s) 70 of meer uur per week al zijn/haar/hun energie in de zaak steekt/steken. Er is amper tijd over om stil te staan en na te denken over strategische keuzes.


  • Ben ik wel goed bezig?
  • Moeten we de zaken niet anders aanpakken?
  • Laten we geen opportuniteiten liggen?

Een Merk DNA Workshop is zeer tijdsefficiënt. In een groepssessie van amper één dag samen met uw kernmedewerkers en uzelf helpen we “doe-bedrijven” om te reflecteren over zichzelf en om bewuster te worden van hun merkidentiteit en strategische positionering in de markt.
Het resultaat is een praktisch actieplan waarbij we de koers van uw bedrijf in de juiste richting bijsturen.

>>U bent een jong bedrijf dat snel groeit.

  • Alles verloopt nogal chaotisch en opportunistisch.
  • U doet het zowat in uw ééntje.
  • Alle taken en beslissingen komen bij u terecht.
  • U kan moeilijk zaken delegeren.

Sommige bedrijven groeien kapot omdat er geen strategische keuzes worden gemaakt. U mist kansen omdat er geen focus en geen visie is. U wenst een gestructureerde marketingstrategie en aanpak voor de toekomst.